Saturday, May 23, 2009

Cinta di Syurga..

Sementelaah pulang dari tgk movie di JJ Bukit Raja with cousin aku...menonton Syurga Cinta..walaupun bnyk filem luar negara yg best2 tgh ditayangkn di pawagam...aku layan gak movie nie...secara jujurnya...
  • korang pg la tgk movie nie...bnyk pengajarn yg korang akn dpt...
  • congrates to Heliza..dia ada bakat dlm lakonan coz nmpk natural dlm filem nie
  • aku nangis tgk movie ni..especially time ending
ada satu babak yang paling xdpt aku lupa...part atok syuhadah bgtau pad irham..
"kat dunia nie...ada 3jenis CINTA
  1. cINTA DAri SyaiTan -bila lelaki dn pmpuan itu bkenalan..bpegangan tgn dn akhirny melakukn maksiat..setelah terlanjur dn mengandung...bru lah bernikah
  2. CinTa dari Jin -bila seorng lelaki jtuh cinta pd pmpuan...dan menggunakan ilmu(bomoh melalui bntuan jin)akhirny...mereka berkahwin
  3. Cinta dari ALLah -bila seorng laki dn pmpuan bertemu pndang...jatuh cinta...dn akhirnya mereka berkahwin..yg ini paling kekal abadi...
satu part lagi wkt atok syuhadah bg nasihat :"Jadilah wanita di dalam kaca...boleh dilihat tetapi tidak mudah disentuh sesuka hati"


P/S:"RENUNG2KANLAH...DAN SELAMAT BERAMAL"

2 comments:

Siti Syawal said...

o...kirenye cinta ko kategori yg ke3 la ye adelia? huhuuhu!!!! akhirnya aku berjaya jejakkan kaki kat sini.hohoh.tahniah! tahniah! sekarang kite bole kutuk mengutuk sesame sendiri.huhuhu..

i miss u mai!!! arianatchunooo!!!!!

Unknown said...

sape penulis skrip ni
betul2 buat research ni
bagus, tak main hentam keromo je